fredag den 6. april 2012

Loppemarked og hårpleje

Hey you :)
Så er jeg tilbage efter min offline-dag. Det var skønt ikke at være på nogle medier i en hel dag!

I helligdagene er hele min familie hjemme; storebrødre, svigerinde, mor, far, hund og kat. Det er det bedste jeg ved.
Senere skal vi måske ud at kigge på et lille loppemarked - lige sådan noget jeg elsker! Håber jeg kommer hjem med nogle lækre sager til spot-pris.

For at det hele ikke handler om, hvad jeg går og laver, får du lige mine tips til lækkert og sundt hår:



1. Undgå føntørring og at glatte dit hår - varmen er på ingen måde sød ved dit hår!
2. Hvis du alligevel føntørrer og glatter det, så brug heat protection - HVER GANG!
3. Lad være med at vaske dit hår med shampoo hver dag. Dit hår risikerer enten at blive tørt eller fedtet, alt efter hvilken hårtype du har. Enten nedbrydes de naturlige fedstoffer i dit hår, og så bliver det tørt. Eller også bliver det fedtet, fordi dit hår bliver "afhængig" af shampooen. Nøjes med kun at vaske det to gang om ugen.
4. Når du tører dit hår med et håndklæde, så lad være med at gnide håret mod håndklædet. Sørg for kun at duppe det med håndklædet .(Hvis du har krøller giver det en god effekt at kramme dem op med håndklædet)
5. Brug hårprodukter, der passer til din hårtype. Har du krøller, tyndt hår eller slidt hår, så brug noget, der er godt for lige præcis dit hår.
6. Forkæl dit hår med en hårkur (der passer til din hårtype) en gang om ugen. Det kan det godt lide!
7. Sørg for at få studset spidserne ofte. Man siger at hver 6.-8. uge er meget passende.
8. Sæt aldrig dit hår op, når det er vådt! I allerværste fald kan det rådne (iiiiv!) og det dufter ihvertfald ikke godt!
9. Tag det stille og roligt med hårfarve og afblegning af håret. Det er bedst helt at undgå det.
10. Hvis du har krøller, så red kun dit hår når det er vådt. Hvis du reder det, når det er vådt, reder du alle krøllerne ud og dit hår bliver kruset. Det er surt!

- Bøtter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar