fredag den 30. marts 2012

Fredags-travlhed!

Hey everybody out there :)
I dag har jeg en masse på programmet - jeg har været i skole, derefter været sammen med min søde veninde Ditte, så til kor, derefter hjem til Ditte igen og til sidst skal vi til Open By Night i Svendborg by. Og til allersidst hjem at sove!
Det har været og bliver fortsat en super dejlig dag, men fordi jeg har så mange ting på programmet, når jeg desværre ikke at lægge Dagens Y-Outfit ud.

I stedet for har jeg været lidt fræk, at "låne" en spændende (og lidt speciel) opskrift på en ansigtsmaske fra min dejlige veninde Roses blog. I skulle prøve at tjekke den ud, den er for fed!
http://rosetalbos.blogspot.com/2012_03_01_archive.html




Nå, men her får du den ret anderledes opskrift på en æg-ansigtsmaske:


Du skal bruge:
1 æg
1-2 servietter
1 dyb tallerken
2 små skåle
1 håndklæde
Kogende vand


Del æggehvide og blomme, og put det hver for sig ned i de to skåle.


For at åbne porerne skal du: fylde en dyb tallerken med kogende vand. Stik derefter hovedet indover og tag et håndklæde over dit hoved, så du er "lukket inde". Bliv der i ca. 5 min. (Hvis det bliver for meget, så hold en pause)


Pisk æggehviden, så der til sidst ligger små bobler i et lag over det hele. Smør det i hovedet, der hvor du har mørke porer og tit får urenheder. Tag det bagerste/tyndeste lag af servietten og put det ovenpå. Vent til det er HELT tørt. Hvis du ikke kan vente kan du bruge en hårtører. Tag servietterne stille af - på servietten skal du skal nu kunne se alt det snavs, du har haft på huden. Ad, ja, men det virker altså!
Vask dit ansigt grundigt med vand, så alt hviden er væk.


Rør æggeblommen sammen. Smør den i et jævnt lag i hele ansigtet som en ansigtsmaske. Vent på at det tører. (Du er ikke i tvivl om, hvornår det er tørt, for du kan simpelthen ikke bevæge dit face!) Vask så dit ansigt grundigt og dup det tørt. 
Nu har du lækker hud!
Det skal lige siges, at jeg aldrig selv har prøvet denne ansigtsmaske, men ser frem til at prøve den! Rose siger det virker ;)

Ha' en dejlig påskeferie og glæd dig til at få fredagens Y-Outfit i morgen.



- Bøtter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar